Alla inlägg under september 2008

Av pernilla - 30 september 2008 21:29

japp nu va lägenheten besiktad å klar.... de gick bra. inget som jag behöver betala.... det va mest de jag va rädd för, men de gick vägen.

Så nu ä de bara å ta nya tag i den nya å få den beboelig, men de ä snart kirrat de me.

Ble lite avis idag på en kompis som fått jobb i Norge.

Tycker en del ä modiga som vågar byta inriktning helt....

Nä själv ä man lite feg, då trampar man runt i gamla fotspår.


Förresten: Sorry R att de blev som de blev å att vi inte sågs i går som de va planerat.... Men men...

Å idag ä de alltså den sista september.... en ny månad med nya utmaningar väntar..

kram på er mina vänner.... Love U

Av pernilla - 30 september 2008 06:34

Jippie gott folk.... nu ä jag äntligen klar med flytt OCH flyttstädningen.

Fasiken så sliten man blir...

Idag ska lägenheten på klövervägen besiktas. HUaligen... undrar hur möe fel de hittar.

Men jag tänker stå på mej, det ska ju faktiskt tapetseras om var 10:e år, å det ä bara 6 månader kvar innan det gått 10 år.

Så nåra skador på tapeter tänker jag inte betala för.

Nä nu måste jag ila iväg till jobbet. Men ha en skön dag alla ni andra...

Kramar i massor

Av pernilla - 26 september 2008 20:02

japp freda nu då!!!

vad händer hos er??  här händer inte mycket, ska jobba i helgen..

ungarna är ute på sitt å jag sitter framför datorn... hihi

ska strax ta vovven ut på en promenad...

efter det blir det väl tv en stund innan man somnar..

borde greja här men har inte lust idag så jag får ta det senare...

gött iallafall at min heshet börjar släppa.. så att man börjar låta som normalt...

ska nu kika in hos er andra å se vad ni pysslat me...

kram på er

Av pernilla - 26 september 2008 19:58

Vilken mat äter du ofta?

haha jaaa ni... kurig fråga till en med dålig fantasi... nä men jag tror de är pastarätter

När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?

eftersom jag är rastlös av mej så brukar jag hjälpa till.... orkar inte sitta still ju

Var sitter du helst när du bloggar?

beror på vart ungarna ställt datorn... man hinner ju smita emellan ibland

Köper du ofta Triss?

nej, men händer ju att man köper en tia-lott då å då

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

Kristiansand i norge hos min underbara vän Inger

Vilken TV-kanal tittar du på mest?

tror faktiskt det är femman i nuläget

Och vilka ska jag utmana då?

marina

Icka

Helena

Av pernilla - 25 september 2008 21:25

arg som fan ä jag på orättvisor.... en del har tydligen mer rättigheter än andra..... ta mej fan.... blir sååå irriterad...

å om ni undrar va jag menar så tror jag inte de ä nån idé å gå in på de heller...

menmen....

på tal om annat nu så ä de gött segt å städa ur en lägenhet samtidigt som man jobbar hela dagarna.. skulle behövt va ledig känner jag så det blir färdigt där borta nån gång...

men men jag får väl slita ut mej me jobb å städning hela helgen antar jag..

:(

Men de blir skönt när de e klart.

Så imorgon ska jag köpa färgen som fattas till sofie´s rum så de blir helt klart nån gång. men får städa klart därborta först.

Sen ska jag hämta hit soffan... köpt mej en ny vetni..

nej nu ska jag väl återgå till tv´n....

måste bara lägga in nyare bilder på min lilla voffsing

kram på er

Av pernilla - 24 september 2008 19:15

då va de mitten på veckan igen då..... hu va fort veckorna går... å förkyld ä jag.... hostar som f-n... idag har man jobbat som vanligt.... sen hem å hämta sofie å körde henne till vct... å där gick de bra...

sen har jag vart å tränat killarna i innebandyn...

å nu sitter jag alltså här..


Hörni... om ni kan så kolla på uppdrag granskning kl 20.00

kommer ta upp ett fall där om en övermedicinerad äldre kvinna som de trodde va dement, sen när hon inte kunde ta medicinerna längre så gick de ett tag sen kom hon tillbaka å blev helt frisk...

detta måste jag bara se på ju...

intressant....

nä nu ska jag göra lite kvällskäk här.. så jag inte missar detta på tv..

kram på er

Av pernilla - 23 september 2008 13:05

japp... känner mej snäll

hoppade in å jobbade ett par timmar idag.. 7.30-12 Så slapp mina kolleger jobba för en person till. Egentligen hade jag inte tid.. har ju en lägenhet som måste städas ur innan 30 september.

men jag gjorde det för å va lite snäll...... ja okej då lite för å få nåra korvöre extra.. behöver de nu...

så vad händer för kul hos er andra idag då.... själv ska jag dra till åsen snart å städa... :(

skriver mer ikväll

kram kram på er

Av pernilla - 22 september 2008 21:44

jaha så va denna dan slut då.....

å kvällen börja ju bra åxå..... bara en massa tjat ungarna sinsemellan...

fasiken jag vet inte mer syskon som gnäller så mö på varann som mina.... men av nån anledning stänger jag av ibland.....

Är de nån som vet hur man får de till att hålla mer sams...


Annars har jag hunnit med en del idag... har vart till tippen med resten av skräpet som jag hade sen har jag börjat städa ur den gamla lägenheten...

inte  kul men de ska ju göras de me ju.... jaja de går ju bra när man väl har börjat... är ledig imorgon me så då åker jag efter ungarna åkt till skolan å börjar... så att man blir färdig nån gång...

nej nu blir det sänga för snart ä de natta...

kram på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards