Alla inlägg under januari 2009

Av pernilla - 27 januari 2009 19:07

japp lönedag idag!!!


Men som vanligt så ä de inge roligt man kan köpa för lönen utan de blir de gamla vanliga... räkningar å mat... hehe men då överlever man ett tag till..


Ja ja så är det nog för de flesta... men jag gnäller inte, har de ganska bra om man jämför hur de har det i andra länder där det råder stor fattigdom..


Inatt vaknade jag av att det var ett konstigt läte ute... trodde först de va på tv:n som jag somnat ifrån men efter jag stängde av så hördes de fortfarande... lät som ett plågat djurskrik eller nåt... Sässan började morra å skälla lite dovt så nog var de nåt iallafall... ble faktiskt lite skraj.

Jag gick upp å kollade ut men jag såg inget men däremot såg jag att de började tändas lampor hos grannar å tillomed så folk gick ur stugorna.

Men riktigt så pigg på de va inte jag... klockan va ju halv fyra.. så jag la mej igen..


Ja inte vet jag va de var men lite äckligt va de..... ;)


Men nu ska jag faktiskt kolla lite på tv:n!!!


Ha de gött allihopa

Av pernilla - 25 januari 2009 11:00

 var de sen jag skrev på sidan!! men de har ju inte hänt så mycket...

Jo de ä klart.. Sofie har gjort sina val till Gymnasiet å de ä ju stort... ;)

Hoppas de går bra för henne nu... Jag tycker de ä kul att hon väljer efter egen vilja å inte som andra vill...


Sen har ju grabben spelat Tössecup i fotboll å där kom de tvåa.. kul kul!!!


Ja de va de de.. så möe roligt händer här


kram på er

Av pernilla - 19 januari 2009 19:58

så trött jag är idag!!! Å jobbet va slitsamt idag me all snö... var svårt att komma fram överallt men skam den som ger sej...


Alltså jag har inte skrivit på ett par dagar igen men va sjutton jag har ett liv ju...


Var ju till Dingle å spelade match me grabbarna i söndags.. de gick ju vägen.. vi vann med 5-3 så jag coachade väl bra då!! ;)


Men annars har jag ju haft fullt upp... å nu ska jag sluta för nu ska jag kolla tv lite.


Kram på er så länge

Av pernilla - 16 januari 2009 22:37

jag har inte glömt å blogga men har inte riktigt haft tid på några dagar!!!

Igår torsdag var det så att jag skulle väg på jobbets vägnar att resa till Malmö.. kom hem idag fredag å det var trevligt.


God mat bjöds det på igår kväll, och såklart en härlig god hotellfrukost... inte fel hörni..


Men nu har jag vart hemma ett par timmar.. eller ja jag kom hem vid sju..

Så nu så ska jag gå å lägga mig så jag orkar upp te möran å jobba...


Vill säga tack till Magnus som ställde upp å tränade mina innebandykillar eftersom jag inte var hemma, så naturligtvis ställer jag upp på onsdag då du är bortrest...


Nu blir de sänga mina vänner.. får skriva mer imöra


kram kram kram

Av pernilla - 13 januari 2009 16:19

känns som en måndag för jag är trött som om det vore det iallafall.

Ja i söndags så hade vi match i innebandyn( ja laget jag tränar alltså)

Det gick ju inte så bra men de kämpade tappert iallafall.

Jaja de kanske vinner nästa match.


Annars ska jag inte göra så värst mycket idag.. de blir te å slappa lite.

På torsdag åker jag å en kollega till malmö på en liten kurs.. ärligt talat så är jag inte så sugen.. men de kanske blir kul bara man kommer iväg.. eller vad tror ni??


Håller på med middagen just nu så jag kan inte dravla så länge.. var bara tvungen in å skriva lite så ni inte tror jag glömt hur man gör!!!


Hej svejs så länge

Av pernilla - 10 januari 2009 13:42

å vad ska man hitta på en dag som denna!!!


Ska städa bort julen tänkte jag men inte så jag kan påstå att jag har nån direkt lust men... måste ju göras nån gång..


Annars så blir de väl inte så möe..

Läste i PD(åmåls egna tidning) om två st tio-åriga pojkar som var inne i en butik i mellerud och stal kläder för några tusen, sen hade de sönder en toalett...

man kan ju undra vart samhället ä på väg...



nej nu ska jag göra middag.. sen städa lite

skriver nog mer ikväll!!!


kram på er

Av pernilla - 7 januari 2009 16:22

så kan de va hörni.... måste bara berätta att igår va jag hos en kompis å vi blev sittandes å prata om män.... båda är vi singlar haha

Jo så undrade vi vart alla singelkillar är.... haha vi pratade som tonårstjejer men guuuud va kul vi hade...

HAHAHA.... jaja man kan väl få va lite barnslig ibland!! Eller???


Men men måste ju erkänna att jag har nog barnasinnet kvar.... ;)


Nu ska jag strax iväg å ha innebandyträning med killarna, de har match på söndag... hemma mot Orust..


Så jag måste strax dra mej iväg!!!

kram på er

Av pernilla - 6 januari 2009 14:04

är jag på nästan allt o alla idag.....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards