Alla inlägg under oktober 2008

Av pernilla - 30 oktober 2008 21:04

hej på er alla bloggare.... vad gör ni idag?????

Idag har de vart en lugn dag på jobbet... Har en elev med mig på dagarna.. han ä hur trevlig som helst.. så det går bra..

Idag har jag vart på IKEA och införskaffat mej ett nytt soffbord. 200 spänn kosta det.. men de va helt okej bord..

Så nu ska jag greja i helgen när jag är ledig minsann...

Köpte en tavla oxå och gardinstänger till köket o vardagsrummet...


Till helgen ä det ju halloween.. kom på idag att jag behöver inte klä ut mej, om jag inte får klipptid så ser jag redan ut som en häxa..hahaha


Nej nu fick jag en påminnelse via msn att det ä medium på tv å de ska jag se... är ett av mina favoritprogram..

hörs senare...

kram

Av pernilla - 29 oktober 2008 19:56

hej alla glada människor... hur har ni det i höstkylan.... fasiken jag va ute me hunden nyss å de börjar riktigt halkigt.... höll på å lägga mej flera gånger å de hade ju sett snyggt ut..... hihi

Förresten... de ä ingen som vet nåt bra fotoprogram som man kan göra riktigt snygga bilder i...

Å du icka kan man kanske få din bloggadress.... hihi

japp nu har min grabb äntligen kommit ur duschen... så nu ska jag utfodra han lite så han slipper sitta hungrig... stackarn... hihi

Nu ska jag ut i cyberspacen å kolla lite innan jag loggar av för idag... men ha de gött alla glada...

ja ni som inte ä så glada får ha de gött ni me

Av pernilla - 28 oktober 2008 09:24

Idag var det inget roligt..... fick veta att en som tillhör familjen kanske har cancer... men säger inget mer än så... och säger inte hur nära släkt vi ä... men det ä inte jag eller mina barn..   tooo bad....

Jag har ju haft det själv så jag vet precis hur det ä... Har vart "frisk" nu i 10 år..

Fick det när jag skulle fylla 25 år... å hade två små barn..

men jaja  så var det..


Nu till mitt vanliga dravel.... var ju på kalas hos mitt brorsbarn igår... hon blev glad för dockan hon fick..

Rabarberpaj bjöds de på å de va gött.... längesedan jag åt det...

Så tack helena för det..

Så vad händer i ert liv idag då?? själv ska jag strax in i duschen sedan ner till stan och köpa skor till min son...

Sen ska jag se om min vän Bengt vill ta en fika med mej...

Men jag för blogga mer ikväll, så får vi se om det hänt nåt mer under dagen.

Kram på er sålänge

Av pernilla - 27 oktober 2008 17:30

Ja idag har det alltså vart utbetalning av den extremt höga kommunal-lönen....

så nu har jag betalat en massa räkningar... så nu klarar man sig till nästa månad...

Men man ska inte vara så glad för det dimper snart ner nya räkningar i brevlådan..

Idag har jag vart otroligt trött... så blir de väl när man sovit otroligt dåligt i två nätter... plus att man inte ställer om klockan...

Å grinig blir man när man ä trött som ett svin...

Men nu ska jag vila mig en liten stund innan vi åker på kalas hos mitt brorsbarn som fyller fem år idag.... Och hon har även namnsdag idag... grattis stumpan...


Av pernilla - 26 oktober 2008 18:16

japp det verkar som om tabletterna jag köpte till voffsingen gör susen.. bajset ä bättre... så nu får hon typ ris å fisk i mindre portioner.. efter några dagar ska hon så småningom börja återgå till sitt vanliga käk... hennes torrfoder som hon älskar....

Men nu har hon fått andra problem.... hon kissar oftare än förut.... kan de vara uvi???

Japp jag ska ringa vet. imorgon iallafall.... hörde att man kan ge de c-vitamin... men testar inget utan rådgivning av vet.

Ja idag har man alltså jobbat igen.... bara det va en bedrift idag...fan hade helt glömt bort att man skulle dra tillbaka klockan.... så jag va på jobbet kvart i sex... börjar ju kvart i sju...

JA NI LÄSTE RÄTT.....  JAG VAR EN TIMME FÖR TIDIGT PÅ JOBBET!!!!!

det ä fan värt att skratta åt så det får ni.....

Men jag va i tid iallafall..:)

Så nu ä jag faktiskt trött....

Ja vad har ni för er på söndag kväll då???

Själv sitter jag å försöker komma på nåt att blogga om så ni får nåt skit att läsa om...

Men jag undrar vad man ska hitta på och äta ikväll..

Förresten vill jag tacka M.E för de roliga historierna som muntrade upp mig när jag var trött vid fika bordet på rasten.... de va kula...

men inte kan jag lägga upp de här för de ä inte direkt rumsrena... hihi

nu blir det å plocka ur diskmaskinen så jag kan få in oren disk... kulkul...

men ha det gött på er..

kramizar

Av pernilla - 25 oktober 2008 21:50

japp idag var de alltså lördag.... jobbat har man.

Igår va jag på VCT med Sofie som ni säkert läste i bloggen. Mycket trevlig läkare;) (snygg va han me) flämt......

Jo men till saken va de att han tror de kan va så att Sofie har ansträngningsastma... inte helt ovanligt i tonåren tydligen. Så nu ska hon ta bricanyl inför varje träningspass eller vid ansträngning.

Sen skulle vi till en astma-läkare(Sköterska) för en mer ordentlig undersökning, där de gör utandningstest mm. Sen skulle de se hur de var när hon anstränger sig. Så det löser sej nog tror jag.

Men ä nog jobbigt för henne nu i början innan hon lärt sej med inhalatorn mm.

Å nu till hunden.... inatt bajsade hon löst flera gånger, så nu har jag köpt canikur... det ska va bra...

Om hon inte blir bättre ska jag åka till vet. på måndag.. hon kissar mer nu åxå än hon gjort tidigare.. men jag undrar om hon är orolig eller nåt... jag har inte bytt foder eller så... å inte lever vi stressigt heller.. å inte tycker jag hon ä understimulerad heller....

Jag tycker detta är jättejobbigt.. men jag hoppas hon blir bättre nu... min lilla älskling...

Man blir ledsen när det ä nåt med ungarna eller djuren.

Grabben ska sova över hos en kompis inatt så han är inte hemma... Sofie är hos en kompis å pluggar lite sen skulle de väl göra annat åxå kan jag tro... men hon kommer väl hem så småningom.... Nu ska här inte skrivas mer för nu blir det soffan å tv... ska ju jobba imorgon så det blir en tidig kväll..

kram på er mina vänner.. å ni andra me om ni läser skiten jag dravlar om.... :)

Av pernilla - 24 oktober 2008 08:18

vaken ä man... men jag undrar om ni andra ute i bloggvärlden ä det.... va inne på era bloggar men där va de tomt....

Men ni vaknar väl så småningom..

Vad händer för kul idag då så här på en fredag??? här händer inte så möe... ska ju till VCT med Sofie idag. Så får vi se vad som änder där..

Sen efter det händer inte annat än det gamla vanliga... tvätt å så ni vet...

Ska strax ta min lilla jycke på en promenad.. Grabben va ute med henne innan han åkte till skolan men jag ska gå den längre turen.

Ikväll ska jag iväg å drilla dessa killar i innebandy igen...

Sen jobbar jag denna helgen så då blir det inga utsvävningar inte.. haha

Skriver mer senare.. see you

Av pernilla - 23 oktober 2008 21:19

vad kul man kan ha.... inte..

Jorå ska inte klaga... idag har jag ju jobbat som vanligt.... ni tror väl snart inte jag gör annat haha...

Nästa vecka har ungarna höstlov.... men de har inte jag..:(

Är inte det orättvist så säg.

Fan fick en kommentar på förra inlägget där avsändaren va tjena... blir ju lite nyfiken på vem de är... dessutom så ble jag ju lite sugen på saften som utlovades... men vet ju inte var jag ska gå...hahahahaha

Kan ju börja knacka dörr... hihi

imörrn ä jag ledig så då ska jag ta det easy... måste bara lyssna på Gert´s fredagsfräckis på rix fm.... han ä bara såå rolig.. hihi

Har en bok här som heter Gert´s fredagsfräckisar... fan så jag skratta när jag läste den.. när den kommer upp bland mina oupp-packade lådor får jag nog läsa den igen. hihi

Nån som vill låna? säg bara till...

Å imorrn ska jag till läkaren med min dotter kl halv elva.. misstänker att hon fått ansträngnings-astma.. så vi får se...

Näpp hörni.. nu får de nog bli tv eller nåt, men först ska jag läsa lite bloggar..hihi

Förresten M.W, ja vi kanske skulle bilda en dravel klubb.....hhahaha

Kram på er alla..

Ovido - Quiz & Flashcards